Kadınlar Bazîd'de buluştu 2026-06-22 15:27:22   HABER MERKEZİ - Bazîd'te "Barış ve Demokratik Toplum İnşasında Kadın” şiarıyla buluşma düzenlendi.     Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Kadın Meclisi, "Barış ve Demokratik Toplum İnşasında Kadın” şiarıyla Agirî’nin Bazîd (Doğubeyazıt) ilçesinde kadınlarla bir araya geldi. Buluşmaya çok sayıda kadın katıldı.    DEM Parti Agirî Milletvekili Nejla Demir, yürütülen politikalara karşı kadınların yaşamın her alanında örgütlenmesinin önemli olduğunu söyledi. Nejla Demir, "Biz Kürt kadınları olarak çok tarihi bir süreçten geçiyoruz. Bu çürümüşlük içerisinde güçlenmeye, ayakta durmaya ve örgütlenmeye mecburuz" dedi.   Barış inşası   Toplumsal yozlaştırma politikalarına karşı kalıcı barışın ancak kadın zihniyetiyle inşa edilebileceğini vurgulayan DEM Parti Mûş Milletvekili Sümeyye Boz, "Erkek zihniyeti savaşa ne kadar hazırsa, kadın zihniyeti de barışa o kadar yakındır. El ele vererek gençlerimizi sistemin kucağından almalıyız" diye konuştu.   Buluşma, kadınların hep birlikte seslendirdiği şarkılar eşliğinde sona erdi.