Özgürlük nöbeti 15'nci yılında 2026-06-22 17:03:40   HABER MERKEZİ - Strasbourg'da düzenlenen "Önder Apo'ya Özgürlük Nöbeti" 15’nci yılına giriyor. Yapılan etkinlikte, Abdullah Öcalan'a özgürlük talebi yinelendi.     Fransa'nın Strasbourg kentinde 25 Haziran 2012 tarihinde başlatılan "Önder Apo'ya Özgürlük Nöbeti"nin 15’nci yılına giriyor. Nöbetin yıl dönümü nedeniyle Avrupa Konseyi Strasbourg yerleşkesinde gerçekleştirilen etkinliğe, Avrupa'da yaşayan Kürtlerin yanı sıra çok sayıda önemli isim katıldı.    Yapılan konuşmalarda yıllardır sürdürülen nöbetin yalnızca bir protesto biçimi olmadığı; Kürt halkının özgürlük talebini, diasporanın örgütlü hafızasını ve uluslararası dayanışma arayışını görünür kılan sembolik bir mücadele alanına dönüştüğü vurgulandı.   Katılımcılar, Abdullah Öcalan'ın başlattığı Barış ve Demokratik Toplum Süreci'ne işaret ederek, ortaya çıkan yeni siyasi atmosferin kalıcı sonuçlar doğurabilmesi için uluslararası aktörlerin daha aktif rol üstlenmesi gerektiğini söyledi.    Özgürlük talebi    Enternasyonalist gençlerin yaptığı açıklamada ise Kürt halkının lideri için özgürlük talebi etrafında birleştiği dile getirildi. Açıklamada, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin (AİHM) Abdullah Öcalan hakkında verdiği kararlar hatırlatırak, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezasının “Umut hakkı” açısından sorunlu bulunduğu ve Türkiye’ye bu konuda adım atma çağrısı yapıldı. Kararın 2014’ten bu yana uygulanmadığı, Eylül 2025’te Bakanlar Komitesi’nin Türkiye’ye Haziran 2026 sonuna kadar eylem planı sunma süresi verdiğine dikkat çekildi.    Gençler taleplerini şöyle sıraladı:    "* AİHM’in 2014 kararının derhal uygulanması ve "Umut hakkının” tanınması,   * Türkiye’nin mahkeme kararını uygulamasını sağlamak için Avrupa kurumlarının mevcut mekanizmaları kullanması ve denetimin güçlendirilmesi,    * Abdullah Öcalan’ın serbest bırakılması ve barış sürecine tam katılımının sağlanması."